Okoncentrerad liten häst och dagens tävling

Igår tömkörde vi Legolas på eftermiddagen. Det var nån timme innan intag och han var väldigt ofokuserad på sin uppgift. Kollade bara efter de andra hästarna och gnäggade tillbaka så fort nån gnäggade. Dessutom var han ganska spänd i början, det regnade hela dagen och han hade bara regntäcke som dock inte var blött igenom men han blev väl lite kall så han skakade faktiskt när jag tog in honom. Det blev ett pass att bara försöka få honom att lyssna och bli varm i musklerna igen! Idag fick han dubbla täcken och får nog ha det framöver, han har inte satt så mycket päls trots att han har fällt. Vore skönt om han höll sig korthårig så slipper jag klippa i år.

Idag var det dags för tävling. Trist väder och svårt att hålla både sig själv och hästen ren även om både framridning och tävling var i ridhus. Zauron stänkte ner mig när han hoppade till när vi höll på att göra iordning honom. Nåja, förhoppningsvis kollar domaren på ridningen och inte på klädseln :P Ritten var både bra och dålig, hade några missar, taktinslag i samlad skritt och lite strul efter ena galoppslutan där han höll på att byta. Men annars var det ok och bytena kändes jättefina. Var dock lite besviken på mina missar när jag kom ut men vi fick 65,1 % så det var ju jättebra! Höll tyvärr inte hela vägen till placering, blev andra utanför. Men det kändes skönt att få bra poäng trots lite missar och att vi inte är så dåliga iallafall :) Våra lag kom trea och fyra men det var ganska jämnt ändå. Så nu blir det nog både Enköping och Högbo och det här var garanterat vår sista msvB!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0