Gårdagens löshoppning

Han var mer hetsig och spänd denna gång tyckte jag men det kanske var för att han fick hoppa lite högre från början. Det blev några stopp när han blev osäker och kom fel men på slutet fick han några fina språng och jag tror det låg på cirka 120. Johan tyckte vi skulle jobba med bommar och hinder där han måste korta upp sig eftersom han har väldigt stor galopp och behöver stärka sig där för att orka galoppera ihop sig mer. Men nu är det slut på löshoppning och vi ska istället fortsätta jobba honom uppsuttet. :) Tycker det är viktigt med variation och varför inte skutta lite emellanåt? Ska prova hur Zaurons hoppsadel ligger på honom, den är antagligen alldeles för bred men kanske går att använda med en padd eller nåt eller om det finns nån annan i stallet som har en. Jag har ju egentligen en Stübben själv, men den är luftstoppad och för tillfället ganska platt. Så den behöver fyllas på om den ska gå att använda, tror den skulle kunna passa för den är smal i bommen precis som min dressyrsadel. 
Idag får han vila och på onsdag är det planerat en liten uteritt med Hanna och Falcon. 

Kommentarer
Postat av: Moa

Gud så läcker han är! Bara att hojta till när du behöver någon som kan hopptävla han hehe ;)

Svar: hehe ja, vi får se hur högt jag vågar hoppa själv :P
Emma

2012-10-24 @ 23:13:06
URL: http://stallwk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0