Dagens Zauron

Kändes bra! Red med spö för att få lite mer tryck i honom och tyckte det gav resultat, brukar alltid rida utan annars förutom vid framridning på tävling då han blir extra taggad om jag har spö med mig. Skolorna kändes säkra och bra. Lekte med lite byten och jag tror jag lyckades göra fyra i varje! Inte helt säker men en gång vet jag att jag åtminstone gjorde tre. Förstår inte hur svårt det kan vara, ser ju plättlätt ut på TV... :) Samlade honom lite fram och tillbaka och vände runt helvarv i arbetspiruett och det funkade ganska bra åt vardera håll. Red sedan halva som i George och de blev faktiskt bra! Den åt vänster blev bra på första försöket, där kom jag ihåg att lätta på ytter sen Marithaträningen sist och det gick bra då. Höger blev lite ojämn första försöket men ganska centrerad så vi gjorde om och då blev det bättre. Bra träning med andra ord!

Legolas fick vila och bli pysslad med, hade ingen större lust att rida i mörkret (även om vi har belysning). Så jag tänkte ta honom på banan imorgon istället. Man längtar verkligen efter att få rida honom varje dag eftersom han är så rolig att rida samtidigt som det är rätt skönt att kunna hoppa över utan att det gör nåt. Zauron får vila eller så skrittar jag ut en sväng på honom så han får röra på sig.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Försök till fotosession med Sofie & Harry på söndag. Ska jag göra en utflykt till dig också?

2012-10-26 @ 21:11:51
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0