Ute ensamma

Ibland har nöden ingen lag. Kom ut till stallet strax efter 3-tiden. Fruset i marken, valet stod mellan att inte rida alls eller rida ut ensam. Kände ändå för att rida så jag valde det sistnämnda. Vi har en liten träda väldigt nära stallet som vi har provat på förut men då har den varit för blöt och halkig. Gick upp dit och kollade, idag såg den bra ut! Så jag sadlade på Legolas hoppesadeln och red dit. Molle var kvar i stallet så hon visste vart jag var så ifall nåt skulle hända. Legoliten skötte sig jättebra, han var ganska asvpänd från början. Busade lite när jag började trava och försökte smita hemåt genom att inte svänga när jag ville. Men förutom det så var han hur snäll som helst. Vi travade runt och sen galopperade runt några varv i båda galopperna. I vänster var han lite svårare att svänga men annars gick det fint. Duktig liten häst! Skrittade hem igen och så fick han sig lite ryktning såhär på fredagkvällen vilket han tyckte var mysigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0