Lyckad avslutning på säsongen!!!

Japp, så var det dags för debut på nationell tävling för mig och Zauron. Vädret var på vår sida, plusgrader och uppehåll. Det var dessutom ganska mycket strykningar vilket gjorde att vi startade redan vid fyratiden istället för runt sju som jag hade kalkylerat innan. På framridningen kändes han bra, tyckte jag fick till ganska bra trav. Seriena satt och jag gjorde piruetter i helvarv precis som på framridningen i Enköping. Gjorde om den vänstra då han hävde sig lite och det blev bättre på andra försöket. Han var lite spänd när vi kom in på banan framförallt nere vid domarna där han blev väldigt högrest men som vanligt slappnar han av när han kollat av läget så hade inga problem med det i programmet. Däremot stod han emot en del i programmet. Fick verkligen rida och försöka aktivera med kvick skänkel emellanåt så han skulle fortsätta. Han är inte klippt ännu och han blev rätt svettig så kanske det gjorde att han blev lite trött. Formen kändes iallafall väldigt fin! Vi missade ena skrittpiruetten där han skruvade (när hände det sist?!). Serierna satt men i treorna tog han först inte hjälpen vilket ledde till sen start men vi hann klart innan linjen var slut så det märktes nog inte så mycket. I piruetterna blev han långsam och orkade inte behålla aktiviteten vilket ledde till något svajiga vändningar där vänster blev lite stor och höger stoppade han upp något. Men vi kom runt och de fick betyg mellan 5-7 faktiskt så det var inte så tokigt ändå. Jag gissade på runt 60 när jag kom ut eftersom det kändes som att han stod emot lite hela programmet, men det syntes nog inte så mycket för vi fick 63,6 %!!! Och en domare hade över 66 %, galet! De andra var mer jämna och låg en bit över 62. :) Så nu är vi kvalade till Intermediare I, det är ju super inför nästa säsong! Superkul verkligen och en toppen avslutning på en bra säsong där vi gick ut i MsvA och vi var båda nybörjare. Nu börjar vi känna oss säkrare vilket också avspeglar sig i poängen. Det blir intressant att se vad vi kan göra nästa år i StGeorge och Intermediare I. Nu kommer Zauron vila i cirka två veckor och därefter kommer han klippas och ska vi fortsätta med träningen inför nästa säsong. :)

Mamma råkade stoppa filmningen när hon skulle zooma så ni får film i två delar, försökte fixa det men videoredigeringsprogrammet på min mac gillade inte filformatet...


Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis! Vad duktiga ni är!

Svar: Tack =)
Mer om Emma och hästarna

2012-11-11 @ 01:02:30
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0