Lite tömkörning igen

Legolas fick vila både lördag och söndag eftersom det först var tävling i lördags och igår hade jag stallet på morgonen men skulle sedan upp till Dalarna över dagen för att hälsa på Pärs föräldrar. Det gör ju inget att han vilar så, tror det är bra ibland att få två-tre dagar i rad för att vila både kropp och knopp. Han har dessutom hittils varit väldigt snäll i hanteringen även om han har vilat så då kan han få vila :) Men idag var det dags att jobba lite, tänkte tömköra själv men som tur var kom Molle ut till stallet precis när Legolas var färdig och påklädd så jag bad henne tömköra istället. Jag har ju tömkört en del själv men jag tycker Molle är mer van och har bättre tajming så hon får gärna göra det istället. Han var iallafall som förutspått ganska pigg och hade överskottsenergi! Han la den på att bli rädd för hundar i buskar, man med pannlampa, bilar som åkte och så vidare. Så han passade självklart på att busa och bocka och studsa samtidigt :) Men han blev verkligen hur fin som helst på slutet. Super i formen och travade riktigt bra. I galoppen var han då lite trött men han kämpade på och galopperade stadigt i form också. Duktig liten Legobit! Imorgon hoppas jag hinna ut innan mörkret och promenera en sväng, på onsdag är det ju dags för Marithaträning igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0