Jogging

Blev lite jogging för Zauron idag, banan var något påfrusen så det var inte så mycket mer att göra. Vi red lite serier här och där annars jobbade vi mest i en rund form och försöka aktivera lite. Ingen super känsla idag men underlaget var ju inte det bästa heller så tror det berodde på det. Ska iallafall bli kul att tävla på lördag men samtidigt också skönt att det är sista för säsongen, november är ingen månad man ska hålla på att tävla i. Nu är det ju ändå hyfsat väder fortfarande men man vet ju vad som väntar senare i vinter. Då ska man galoppa i snön och klä på sig massor och inte rida i kavaj och stövlar och frysa tårna av sig. :)

Legolas stod och väntade på sin tur när jag var klar med Zauron. Han har verkligen lärt sig mina rutiner i stallet. Han vet att det är hans tur om han inte blivit omhändertagen innan så när jag kommer tillbaka in i stallet ställer han sig vid boxdörren och står där tills jag kommer och tar ut honom. Han hade rullat sig idag men det var inte så farligt, halstäcket är bra grejer! Dessutom har det ju frusit på lite även i hagen så det är inte riktigt lika lerigt längre. Får se om han får stå även imorgon, det ska ju bli minus så det lär vara påfruset överallt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0