Dagens Legolas och Zauron

Legobiten var duktig idag! Red med Karro och Sam och vi gick först hela vägen trots att det var lite läskigt och otäckt ibland. Men bara matte säger gå, så går han även om han är lite skraj. Vi skrittade först upp till lilla trädan men där var det ganska blött fortfarande så vi skrittade bara nedåt vägen och tillbaka. Skrittade upp till sommarhagarna där vi travade bortåt och galopperade hem, hela tiden med Lilleman i täten. Underlaget är ju inte det bästa för uteritt just nu men där borta är det iallafall ingen lera så även om det är lite hårdare funkar det ju att rida kortare stunder på! 
 
Zauron gick ett pass för Maritha och det gick bra! Vi började med traven där vi fick jobba med nyanser och att han verkligen var framme för skänkeln. Blev bättre efter hand och han travade på bra. Men det är verkligen nyttigt att känna efter, han svarar ju alltid för skänkeln, men han måste bli ännu kvickare, ännu känsligare för att det ska bli riktigt bra! Och jag måste sitta ännu mer stilla och bara använda benen när det behövs. Vi gjorde tempoväxlingar i öppna och några slutor som var jättefina! Viktigt att komma ihåg att låtsas att jag rider upp för en backe när jag kommer mot domaren på medellinjen efter slutorna men det tycker jag blev bra idag! I galoppen jobbade vi lite slutor först där vänster var jättefin och höger blir han lite för rak så den gjorde vi om och det blev bättre. Fortsatte med lite arbetpiruetter på volt där vi jobbade med att få honom mer aktiv och varva med att vända och flytta ut honom för inner så han inte börjar göra själv. Båda galopperna kändes faktiskt bra idag och han jobbade på fint! Vi avslutade med lite mer trav där vi ökade för att sen ta tillbaka. Här måste jag vara noga så han inte dyker! På med benen så han tar i och upp och lätt i framdelen. Allt som allt, ett bra genrep inför lördag. Jag hoppas banan hemma funkar att rida på imorgon eftersom det är lite kallare nu, annars får vi planera om. Kommer åka ut direkt efter jobbet så då kanske den är tillräckligt tinad för att rida på. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0