Massor av intryck

Lillen får lära sig att stå ut med det mesta! Igår var det första gången i ridhuset och det var först två andra hästar där när vi kom men sen kom det två till. Han tyckte det var lite otäckt och jag blev lite osäker på om jag skulle våga sitta upp. Man vet aldrig om de andra förstår att man ska hålla lite avstånd mot en sån ung häst, även om man har sagt till... Han var dock väldigt snäll och stannade kvar hos mig när vi gick runt även om han var spänd. När två av hästarna gick så satt jag upp, de andra två galopperade runt på andra halvan av ridhuset. Han slappande dock av helt när jag väl kommit upp, som om han förstod att nu skulle vi rida och det kan jag ju! Skrittade mest och travade lite åt båda håll sen nöjde jag mig, hade ändå varit där så pass länge redan och bättre att ta det lite lugnt än att han blir trött och helt slut i huvudet. Jenny var med och fotade lite på sötnosen så vi får se om det kommer upp lite bilder här så småningom! På hemvägen mötte vi en cyklist samt häst med vagn! Dock inga problem, han stannade och kollade bara men sen gick han som vanligt. Mycket bra psyke på denna häst!!! Kom ihåg hur Kiri fick panik när vi mötte häst med vagn ute på tutis en gång och stod på bakbenen trots att jag styrt ut på en åker och var ganska långt ifrån. Känns som om man inte behöver vara så orolig för att rida ut på honom iallafall, han tar det mesta med ro!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0