Drama queens?

Ja idag var det då dags för Kiri och Disa att få släppas ihop i stor hage. Vi rustade dem med både boots och skydd och tog med hö ut. Släppte dem två innan alla andra så vi slapp ha 11 hästar som rejsade runt. Men det blev verkligen helt odramatiskt. De nosade knappt på varann och ställde sig sedan och käkade ur samma höhög. Man kan undra om dem ens fattade att de var i samma hage. De har visserligen varit boxgrannar hela tiden, men trodde iallafall de skulle vara lite vilda. Så vi valde att släppa ut de andra hästarna men damerna bara fortsatte äta. Kiri gick för att kolla lite när Sockan och Totte kom ut bredvid men sen gick hon och käkade igen. Så var det med det. Skönt att de verkar trivas tillsammans och Kiri verkade nöjd. Hon sprang lite när jag kom ut med lunchpåsen, men lugnade sig rätt snabbt. Innan jag åkte hem så tänkte jag plocka av skydden eftersom de var så lugna, men då ville hon inte bli fångad! Hon travade ifrån mig när jag kom nära och visade tydligt att hon minnsan skulle gå i den här hagen hela dagen. Så hon fick ha skydden på sig, är väl lika bra ifall hon får för sig att rejsa lite, hoppas hon inte tar sönder dem bara. Det fick bli vila idag då det är hundtävling hela dagen i ridhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0