Varit ute och plogat!

Mina föreläsningar blev inställda idag så jag passade på att rida i dagsljus. Motionerade båda hästarna när jag ändå hade möjlighet att rida på dagen. Började med Zauron som fick agera ploghäst uppe på trädan. Red upp ett spår runt i skritt och trav. Jobbigt tyckte Zauron, det var ganska djup snö och dessutom bara nån minusgrad så den var ganska tung. Men vi tog det ganska lugnt och varvade skritt och trav i fyra varv runt och sen gick vi hem. Fick med mig Linn och Hojen upp på nästa runda med Legolas. Nu var det betydligt lättare eftersom vi hade ett spår att rida i men det märktes att hästarna tyckte det var lite jobbigt ändå. Vi travade och galopperade lite grann med Legolas i täten. Han passade på att busa och bockade två gånger i galoppen! Jag satt dock kvar så ingen fara på taket. Vi red kanske aktivt 10-15 minuter, men det räcker i snön! Legolas hade dock energi kvar när vi gick hemåt men det är skönt att han inte tog helt slut, man vill ju avsluta medan de är pigga och glada :)

Provade förresten mina avtagbara snösulor idag för första gången. Köpte dem till Kiri förra året men jag använde dem aldrig. Men de funkade iallafall utmärkt! Inga styltor alls! Väldigt praktiskt om man inte vill ha snösulor hela tiden. Kanske borde köpa till bak också även om det framförallt är i fram som det fastnar. Tycker det är så otäckt när de får styltor, de kan ju halka riktigt ordentligt om man har otur. 
 
Såhär ser de ut. Man fäster dem mellan tåbrodden och skon. Legolas fick behålla broddar i tån nu efter ridningen, hoppar han håller ordning på fötterna och inte trampar sig. Men tror det är framförallt med bak han trampar sig och där har han bara två blindbrodd i varje.
 
Tänkte nog åka till Åby på lördag förmiddag och rida så imorgon blir det vilodag för Lego. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0