Nya skor!

Händer inte så mycket på hästfronten just nu. Idag fick Legoliten nya skor. Han testade hovis lite grann även denna gång men det hade han inte mycket för. Min nya hovis är väldigt uthållig och stark och ger sig inte i första taget. Han fick på sig alla fyra skorna och jag satte i fyra brodd i fram igen nu när det är lite halkigt ute. Han fick tidigare gå med bara två nu när han vilat. Tycker han har tappat lite grann i vikt senaste veckorna trots att jag fodrar på med mängder hö och proteinfoder. Lurigt det där med svårfödda hästar, men det är väl bara att fortsätta med mycket grovfoder. Kanske så växer han eller nåt? Drygt en vecka kvar iallafall på hans planerade vila så ska vi försöka komma igång sen igen. Har faktiskt varit skönt att ha lite ledigt och kunna göra annat, var uppe i Dalarna i två dagar över jul och ska även åka upp till Luleå några dagar nästa vecka för att hälsa på en kompis! 
Legolas hälsar på sin nya tjejkompis mittemot, Hvide :)
 
Ska försöka åka till Åby med Zauron nåt i helgen, troligtvis söndag. Dags att börja trimma lite mer ordentligt inför nästa års tävlingssäsong! Köpte förresten nedanstående bild från Equipe som julklapp till Molle (och mig själv). Riktigt fin, synd att han gapar lite men annars är den ganska häftig tycker jag! 

Kommentarer
Postat av: Renée

Ja den bilden var jättefin!

2012-12-31 @ 17:12:23
URL: http://bambisens.blogg.se
Postat av: Ankie

Superfin bild!!!

2013-01-02 @ 12:19:27
URL: http://ankiesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0