Tävling imorgon!

Imorgon är det dags för första omgången i div 1. Rider sist i laget så startar på eftermiddagen så det är skönt! Red för Marita i onsdags också och vi fortsatte jobba grunder. Han var fin i traven men enkla bytena i galoppen fick vi nöta en del och ändå var jag inte helt nöjd med vänster till höger där han inte kommer tillbaka såsom jag vill. Ska rida några såna på framridningen imorgon och verkligen se till att han lyssnar.

Legolas har fått springa två gånger på banan i veckan och idag tömkörde Molle. Han var jätteduktig och galopperade åt båda hållen även om han inte riktigt orkade när vi hade bytt varv. Han behöver bli lite kvickare i övergångar och på töm är det lättare att komma åt honom utan att störa honom på andra sätt. Molle ska tömköra tre gånger nästa vecka när jag är på Rhodos. :) Ska försöka hålla igång det så vi kör en gång i veckan på töm iallafall, bäst är ju om Molle kör för hon kan det där bättre än jag men jag tror jag klarar av det hyfsat eftersom han är väldigt okomplicerad. Han fick nya fötter igår också med en ny hovis. I början var han spänd men när han till slut slappnade av stod han väldigt snällt! Hovis tyckte han verkade vara en intelligent häst och "ingen häst som passerar obemärkt förbi". Han ser ju ut som Black Beauty så det är klart man ser honom :)

Vi har också fortsatt med Caligos inridning denna vecka och travat på volt i lina och börjat svänga lite i skritt. Det går jättebra och han kommer bli en superolig häst att rida. Kvick som attan och tar i bakifrån hela tiden i alla övergångar av sig självt. Plus att han är så otroligt okomplicerad och trevlig i alla lägen. Han kommer ju förmodligen säljas sen eftersom han blir för liten för Molle. Lyllos den som får köpa honom!

Nej, nu ska jag ladda inför imorgon. Önska oss lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0