Lite strul men det slutade bra ändå

Idag bar det av till Enköping för debut i MsvA. jag var peppad och Zauron hade laddat upp med ett tömkörningspass för KG igår. Vi kom till tävlingsplatsen i god tid, jag hade fixat håret i bilen så det var fint uppsatt med min nya domut och lite strass. Tittade på några ekipage och sen var det dags att börja göra iordning. Då frågar Molle mig om jag inte hade lagt i sadeln? Jag tittar frågande på henne och den var alltså inte med! Och inte heller något kandar! Strax innan vi åkte så sa Molle till mig, ja och allt är med, sadel och kandar. Bara det att det var en fråga och inte ett konstaterande. Så jag trodde hon hade packat det och hon trodde jag hade packat det. Vilken kommunikationsmiss! Hur som helst, vi fick tag på Matilda Holmströms mamma och de var så himla gulliga och vi fick låna en sadel och kandar av henne. Som tur var passade det och Zauron har ju ett sadelläge som i princip alla sadlar ligger bra på så det var inga problem. Så 30 minuter innan start kunde jag iallafall rida fram, var inte så stressad då jag ändå kände att jag hade tillräckligt med tid och Zauron dessutom kändes jättefin. Loss och hur lätt som helst att samla. Gjorde några piruetter som gick bra och några galoppslutor och lite travarbete sen var det dags för start. Och programmet gick jättebra! Vi hade några onödiga missar som galopp efter första halten och ett byte som inte blev där det skulle så det blev några fyror och treor där. MEN vi hade 7 av en domare på en högerpiruett och 6 samt 6,5 i övrigt på piruetterna! Och 7 av alla domare på treorna! Så himla nöjd. Lite ojämn bedömning där det skiljde 20p mellan högsta och lägsta slutsumman men totalt red vi på 60,5 %! I lånad sadel och kandar och i första starten. Kan inte vara annat än supernöjd med både mig själv och Zauron. Har verkligen fått mersmak, det här var ju jätteskoj. Nu siktar vi på Georg i Solna som nästa mål, men först ska vi trimma lite på A:1 imorgon för Birgitta Bergsten, sen ska Zauron få ta det lite lugnare resten av veckan.

Kommentarer
Postat av: Renée

Ni var jätteduktga och serien var jättefin. Både jämn och rak så allt under 7 hade varit fel poäng. ;) Grattis till en bra debut!

2012-04-15 @ 22:02:06
URL: http://bambisens.blogg.se/
Postat av: Ankie

Grattis till en bra debut! Tkr ni skulle haft lite mer poäng, det såg kanon ut och ingen kunde se att ni hade helt ny outfit dagen till ära ;) Bra jobbat! kramen

2012-04-17 @ 17:31:26
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Matilda Holmström

Såg inte ritten, men ni var säkert jäkligt snygga ;) Ingen dålig outfit du fick till, haha :)

2012-04-19 @ 20:35:50
URL: http://matildaholmstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0