Frisk häst?

Jag hoppas det. Kiri fick ju vila både söndag och måndag eftersom hon inte kändes helt hundra i lördags. Men igår gjorde jag ett nytt försök och nu kunde jag inte känna någon hälta, så jag hoppas att det är bra nu och att det inte kommer tillbaka. Hon får vila idag, så kör vi imorgon istället. Ska hålla i seminarium imorgon med min grupp, så tänkte ägna dagen att åt förbereda det istället. Men hon kändes rätt fin igår för att ha stått i en vecka, galoppen var ganska lugn och sansad, men jag måste börja rida lite bättre nu, sätta lite mera press i galoppen och jobba mer med den istället för att bara vänta på att nåt ska hända. I traven måste jag också börja jobba mer med tempoväxlingar så hon inte fastnar i samma gung, övergångarna till skritt sitter jättefint nu, formen är lite ostadig vissa gånger, men hon sätter under sig bra och övergångarna blir mjuka men energiska. Så lite läxa till mig är att börja rida lite mer aktivt nu, det ska hon ändå kunna ta nu när hon är fyra! Bättre att rida aktivt några dagar och vila henne eller skritta ut om hon känns trött, istället för att alla pass blir lite på halvfart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0