Debut!

Nu är tävlingsdebuten med Zauron avklarad! Trots dåligt väder med snöblandad regn, en framridning på ca 10x20 meter samt ett jätteläskigt domarbord lyckades vi skrapa ihop 62,89 % vilket blev en femteplats. Dock fick vi rosett som fjärdeplacerade, men arrangörerna strulade lite, det var två treor, så egentligen skulle jag nog inte ha blivit placerad alls. Men ändå fick jag rosett och plakett. Det återstår att se om de sätter in några premier på tdb.. Men hur som helst, placerad eller inte är jag jättenöjd. Bara 6or och 7or i protokollet förutom en 4a där han bytte bak i ena mellangaloppen. Kommentarerna var mest att det blev lite hastigt i traven, vilket varken jag eller Molle höll med om, men så kan det ju vara. I övrigt så var det att han skulle bära sig lite bättre i galoppen, samt att mina första serpentinbågar i båda galopperna blev för stor, vilket jag inte själv tyckte att de blev, men hur som helst, så kanske det va.. Men ska självklart vara nöjd, vi red utan större missar och nu ska vi bara se till att några 6or blir 7or och några 7or blir till 8or! Vi fick 7 på båda slutorna och 6,7 på öppnorna, detta trots att hon tyckte det gick lite hastigt, så visst finns det potential för lite högre poäng. På måndag är det programridning för Svalling, msvC:2 igen, och sen Björklinges tävlingar på fredag. Ny vecka, nya mål och nya tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0