Snart dags igen

På onsdag är det dags för tävling igen! Den sista innan upphåll i juli då Zauron ska få vila lite och sen ta det lite lugnare. Vi ska till UPK och rida en msvB:2, ganska trevligt program, hoppas att det kommer gå minst lika bra som i Håbo! Ska rida honom på måndag, så får fila in vägarna lite grann då.

Kiri skrittas på, idag såg vi en människa och häst som var ute och gick på vägen en bit bort. Kiri blev alldeles stissig, hon gillar inte att nåt rör sig på långt bort och hon inte ser ordentligt. Hon gjorde några snabba vändningar och försökte galoppera hem, men det gick bra. Såg dock då att jag hade satt nosgrimman utanpå på ena sidan, så jag skrittade tillbaka till stallet, fixade till den och satt upp igen. Sen skrittade hon snällt hela vägen bort och tillbaka, var lite spänd men annars gick det bra!

Snart är det dags för Falsterbo också, hoppas på strålande sol hela veckan såklart! Jag ska få hjälp av Emeli med Kiri, så hon kommer få röra på sig iaf sön-tors, sen får hon stå fre-sön så skrittas jag igen när jag kommer hem. Får ju börja med 20minuter snart! Och efter den månaden har halva tiden gått, tjoho! När hon stressade upp sig idag så gjorde hon lite travpassage och hon kändes inte det minsta halt då. Så hoppas verkligen hon är på bättringsvägen och att skrittandet ger resultat.

Kommentarer
Postat av: Renée

Tiden går fort. Snart har ju precis som du säer halva tiden gått och då är det inte långt kvar till du får sätta igång henne igen. :) Ett tips är att inte titta på långtidsprognosen för Falsterbo. jag gjorde just det. 18 grader när det är som varmast och regn... Fast det kommer ju hinna ändra sig tills vi åker ned. Kul ska det bli i vilket fall!

2011-06-27 @ 18:28:08
URL: http://www.dressagelife.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0