Fullt upp

Dålig uppdatering men så är det när man jobbar heltid. Man hinner helt enkelt inte!! Det har inte hänt så mycket heller på sistone, Kiri skrittas som vanligt och sköter sig bra. I eftermiddag ska jag rida Zauron för första gången sedan vilan och den 7e är det dags för start igen på Gripen i msvB:4, det ska bli kul! Sen får vi se om jag kan rida på söndagen på UPK, jobbar den helgen så jag jobbar på att försöka bli ledig, har ju en konkörning med BE-körkortet på lördagen också så jag behöver verkligen komma loss. Hoppas det går att lösa. Nästa vecka är det dags att börja öka fem minuter per vecka för Kiri, så vi startar på 25 minuter nästa vecka och fortsätter tills vi är uppe i en timme. Vilket innebär att hela oktober komma innebära en timmes (!) skritt om dagen. Jag undrar om det är är dumt att skritta en timme uppsuttet eftersom hon bara är fyra. Måste rådfråga min veterinär. Vad tror ni? Alternativet är ju att leda, vilket inte känns säkert alls med tanke på att hon gärna flyger i luften då. När jag sitter på sköter hon sig mycket bättre vilket är bättre både för hennes ben och för mig. Tömköra kan jag ju göra, men det vågar jag inte göra ute på vägen och hon ska ju helst gå på hårt underlag. Det bästa måste väl ändå vara att sitta på? Jag väger ju inte så mycket plus att det bara är i skritt.. Nej nu ska jag försöka få tag på veterinären, det är dags för vaccination för Kiri också!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag vill inte "peka finger" åt kraftiga personer, vi är alla skapta på olika sätt, men... Du är liten och lätt, nog klarar Kiri av att bära runt på dig i upp till en timme i skritt. Jag tycker det är bättre att sätta igång under kontrollerade former där häst och ryttare är trygga än där det bara blir pannkaka. Funkar det bättre uppsuttet än vid hand (och det gör det ju många gånger när hästarna är lite orastade) så kör på med det!

2011-07-31 @ 17:11:55
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0