Nytt år - nya tag

Oj nu var det längesen jag skrev. Svårt att komma ihåg att uppdatera och ha inspiration till att skriva nåt vettigt. Men så har det ju också varit jul och nyår, Kiri har vilat och lite tentaplugg, så det har inte funnits så mycket kul att skriva om heller.

Förra måndagen var jag och red för Roger med Zauron. Det gick bra, hade inte ridit honom på ett tag, så det var kul att det funkade. Han kändes loss och fin på slutet. Om en vecka är det dags igen och då får nog Kiri åka! Det ska bli mycket spännande och se om jag kan få lite bra tips på hur jag ska rida henne. Hon har ju varit igång en vecka nu, och första dagen longerade jag ett tag, och red sen lite kort, men hon var jättesnäll och kändes bra. I tisdags gjorde hon några luftsprång, passade på att busa lite, speciellt eftersom det var andra hästar i ridhuset också, och det var ju JÄTTEkul!... Ingen fara på taket, men för säkerhets skull linade jag henne innan jag red i fredags, men då var hon jättetrött. Hade framåtbjudning i typ 5 min, sen var hon jätteseg och som tuggummi i benen.. Trots två dagars vila. Men jag misstänker att de hade sprungit lite i hagen i djupsnön den dagen, för de hade hållt på och skottat taket på ridhuset och det satte säkert lite fart på hästarna. Igår red vi ut en sväng och hon var väldigt pigg då! Men inga direkta dumheter utan det flöt på..

Åker ut imorgon förmiddag och kanske tömkör/longerar (eller rider om det är fler i ridhuset) och sen ska jag och Molle åka med Zauron till ridhus och trimma lite. Kanske är dags att kika på några tävlingar också, men det får nog vänta till mars tror jag. Vill inte tävla i -20 som det fortfarande kan vara i februari... Vi får la se.. Hoppas också på att kunna träna för min gamla tränare Anna, som skulle komma ner till Uppsala. Det vore kul, hon är superduktig! Behöver få lite mer kontinuerlig hjälp med Kiri tror jag, annars kommer vi ingen vart.. Men det är svårt att hitta den där perfekta tränaren, som man dessutom har råd att rida för varje/varannan vecka...

Hur som helst, det bästa av allt med nytt år är att våren är på väg. Vi går mot ljusare tider, halleluja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0