Söndagsridning

Ok, jag red inte lika bra som Kittel.. Men det gick ganska bra ändå. Började med galoppen denna gång och red en hel del förvänd och försökte få igenom honom lite mer i sidorna. Han sitter inte fast, men han är ju lite oliksidig och lite mer lösgjord kan han alltid bli! Gjorde sedan några enkla byten, förvänd till förvänd, som i MSVC:2, och det gick hyfsat. Svårast här är att få tillbaka honom tillräckligt mycket men ändå inte tappa galoppkvalitén. Gick sedan över till lite skolor i trav där han känns jättebra faktiskt! Lite svårt att komma in i högeröppnan, där han gärna drar lite inåt (han vill alltid dra lite till höger), så man får passa så man inte tappar linjen i början, men när man väl hittat böjning och tvärning går den som en dans! Slutorna känns också superbra, jämna och fina! Avslutade med lite travökningar, börjar hitta lite mer nu, och ffa komma igång snabbare. Får vara lite på med skänkeln precis när jag vänder in på diagonalen så han kommer igång snabbt. Han är så rolig Zauron, för när man har gjort ett par gånger, så vet han precis vad det handlar om och laddar som sjutton i hörnet. Summa summarum så gick det bra idag tyckte jag, hästen kändes fin och jag red ganska bra. Ska försöka rida eventuellt på fredag igen, så får vi träna vidare då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0