Så var det kallt igen..

Jag är så trött på vinter!!!! Längtar tills man kan gå ut, om så bara en dag, utan att frysa nånstans.. Det var väldigt kallt idag, hästarna fick vara ute 4h timmar bara för att det inte skulle frysa i stallet och jag och Karro ställde in vår hoppning. Ska försöka imorrn, men det verkar bli rätt kallt då också. Kiri fick en oplanerad vilodag idag, vi gick en iskall promenad istället. Hade tänkt longera henne, men det var flera andra i ridhuset varav en annan som också longerade, så bestämde mig för att inte gå in dit. Skulle ändå inte blivit nåt vettigt.. Hon är ju bara 4, och när jag kom idag låg hon ner och sov, så tror inte hon var alltför ledsen för det. Kliade av lite päls istället och myste lite, hon gillar inte riktigt när man håller på att dra av päls och hon försökte till och med bita mig, men insåg snabbt vad hon gjort och slängde sig bakåt innan jag hann reagera. Men hon fick sig lite åthutning iallafall, ok att hon är lite sur, men det får inte gå ut över mig. Hon verkar vara lite extra känslig i pälsen nu, men det kanske beror på fällningen.

Vi hoppas på liite varmare imorrn, så det åtminstone ska gå att rida utan att frysa sönder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0