Programridning och uteritt

Igår var vi med Zauron på Nåntuna och red program för Roggan. Zauron är ju riktigt vass i munnen, men detta ska åtgärdas på tisdag. Som tur är går han rätt bra på kandaret, antagligen för att man inte behöver ta så mycket i honom. Hoppas han blir bättre på tränset sen efter lite filande, men det borde han bli. Hur som helst, vi red igenom Msv C:1 igår och det gick rätt bra tyckte jag. Hade en miss i ena öppnan när jag förberedde dåligt, samt att jag måste våga trycka på mer i ökningarna och ffa i början, pang på ska det va! Roggan var iallafall generös med poängen och vi hade mest 7or och 8or och slutade på 71,7%!!! Självklart kommer vi inte rida på såna siffror på tävling, även om Roggan påstod att han dömde rättvist. Men det händer ju alltid saker på tävling och man får inte till allting. Men ändå, med tanke på att jag aldrig ridit igenom programmet innan rider hästen en gång i veckan så kan man inte vara annat än otroligt nöjd. Nu är jag taggad på att tävla och hoppas verkligen jag kommer med till björklinges tävlingar den 19 mars. Då är det både C:1 och C:2. Annars blir ju första tävlingen första omgången i div II, om jag nu får rida laget, och det kan ju vara skönt att ha startat nånting innan..

Kiri fick ridas ut igår med Kurt. Hon var först lite seg och tjurig och ville bara gå bakom Kurt. Men efter lite dust och några tillsägelser så gick hon förbi och kunde sen gå både först och bredvid. Då blev hon också mkt lättare för skänkeln. Vi travade och skrittade lite på vägarna mest, tog en liten sväng på brantshammars-slingan, gick först åt fel håll och hamnade i ca 1 meter djup snö! Kurts ben bokstavligen försvann men som tur var kom vi därifrån och red åt andra hållet där det var upptrampat. Det var superskönt väder, soligt och inte alltför kallt, så hur skönt som helst. Idag får hon vila och imorrn blir det ett pass i ridhuset.

Ikväll är det vanlig träning för Roggan och det blir med Zauron. Ska få träna lite på det som var lite sämre igår, dvs övergångar till mellan och ökade gångarter samt att våga satsa. Blir nog några enkla byten också, då jag har svårt att få tillbaka honom från höger till vänster. Hoppas det inte blir för kallt bara :S Imorse var det -18 hemma..

Kommentarer
Postat av: Bambi

Härligt! Ni kommer bli farliga på tävlingsbanorna i vår. :)

2011-02-14 @ 14:18:37
URL: http://www.dressagelife.se
Postat av: Emma

Jag hoppas det ;)

2011-02-14 @ 14:22:12
URL: http://emmabstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0