Krusenstierna-föreläsning!

Igår var jag på föreläsning på Tuthammar med Kristian von Krusenstierna. Det handlade om hur han lägger upp träning och tänker inför tävling och mycket mera. Det var bra och inspirerande. Det där med att sätta upp mål har jag varit dålig med, kanske ska börja med det med Kiri. Men just nu är hon ju så pass ung, och det kan hända så mycket som gör att man får planera om, så då kanske det är bättre att endast ha det lite mer långsiktiga målet som är fyraårschampionatet samt att kunna starta LB i höst. Men annars är det nog jättebra att ha både långsiktiga mål och kortsiktiga. Kanske får bli så framöver när lilldamen växer upp. Han pratade också mycket bra om hur man lägger upp sin ridning, lära känna sin häst, när går hästen bäst? Efter 1,2 eller 3 dagars ridning eller går den bäst efter vila? Också tömkörning tyckte han var jättebra, vilket jag och Molle ska komma igång med med Kiri, när hon är frisk nu.. Jag är ju inte så superbra på det och Kiri är inte van, men Molle är duktig, så det ska bli kul om vi kan få till det ibland. Med min förra häst var det så mycket enklare eftersom hon hade blivit tömkörd en hel del innan jag köpte henne och allting satt på plats redan. kiri förstår inte lika bra och då blir det mycket viktigare att också göra rätt!

Ska åka ut i eftermiddag och ta hand om henne, kanske prova på lina igen och se om hon är bättre. Hann inte ut igår men skulle ju ändå inte rida, så Klara var snäll och mockade åt mig. Rapporterar sen hur det är med sjuklingen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0