Stubbåkrar

Är för härliga! Jag och Zauron sträckte lite på hans långa ben idag tillsammans med Karin och Sam på stubben. Hur mysigt som helst, Zauron var jättepigg och stark (inte så trött efter igår alltså) och passade till och med på att bocka lite! Vilken buse! Hans matte som sagt att han är så snäll och lugn på stubben. Skenet kan bedra! Fast nu var det ju inte så farligt, tror han mest tyckte det var kul att få springa tillsammans med sin kompis! Hoppas det var bra uppladdning inför imorgon, men det tror jag! Han kommer nog vara i fin form!

Idag var jag och Molle också och hämtade hem en ny häst som hon fyndat. En 1,5-åring e. Figaro R-Ganesco. En liten mörkbrun valack som verkar hur mysig och snäll som helst. Ska bli spännande och se vad det blir av den och framförallt att få hjälpa till att rida in den och så. Kanske till och med visa den när det blir dags för det!

Kiri fick en ledig dag idag från skrittandet. Jag hann helt enkelt inte med mer än att mocka o fixa mat för jag skulle träffa Malin ikväll som jag stod tillsammans med på Hagelstena förut. Hade varit en fin kväll för en skrittur men jag tror hon överlever till imorgon iallafall. Ibland räcker dygnets 24h inte till för alla hästar! Nu ska jag ladda inför imorgon, startar inte förrän 16.20!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0