Surahammar

Bra tävlingar, strålande väder och ganska bra resultat! I första klassen red vi lite på säkerhet, hade inga direkta missar, men inte heller några höjdpunkter. Två 5or, sen 6or och 7or i protokollet! Fick 63,6 och blev strax utanför placering. Domaren önskade mer energi och samling. I nästa klass tänkte jag att jag skulle ha lite mera tryck i honom, han kändes bra på framridningen, men inne på banan så red jag inte bra, hade för långa tyglar och för mycket stång, så han gick emot hand ett par gånger och slog upp huvudet. Han är väldigt känslig i munnen, så man får absolut inte dra i stången, vilket jag lyckades med och Zauron talade om att så gör man minsann inte.. Så då blev det två 5or och en 4a i protokollet.. Men vi fick mest 7or samt två 8or på resten, så det blev 65,77 till slut och vi blev placerade som 6a!! Trodde inte alls vi skulle få så bra, känslan var inte så bra, men det såg betydligt bättre ut på filmen än vad det kändes. Jag blev lite passiv eftersom han gick emot hand ett par gånger, men lyckades ändå få till skolorna bra och resten av svårigheterna. Så det var roligt! Anki var också duktig och kom tvåa i denna klass, på 67 nånting! Nu laddar vi om för Svalling-programridning 10 maj och sen EFRK den 13 maj (Fredag den 13e!).

Kommentarer
Postat av: Ankie

Snällt att du tyckte det va värt 67 själv är jag mer kritisk haha. Vill se film på er ngn gång, lyckas ju aldrig få se er för jag rider alltid fram då :(. Men div II finalen är jag lite sugen på att se faktiskt!



Grattis till placeringen! Väl värda det och bra att BRF visar vart skåpet ska stå!!!! kramar

2011-05-04 @ 07:01:25
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0