Gårdagens pass

Igår fick Kiri gå dressyr och det gick över förväntan. Hon var jättefin i traven, red lite som för Roggan, varvade volt och fyrkantsspår och växlade tempo, hon har otroligt lätt för att samla sig, kommer tillbaka fint och mjukt när hon är uppmärksam och det räcker med att sitta till. Börjar också kunna länga lite i traven, tror hon kommer kunna göra riktigt fina ökningar när hon har styrkan. Just nu länger jag ju bara henne korta sekvenser för att sedan ta tillbaka igen. Hon var också duktig på hörnpasseringar igår utan att räta ut sig! Red också lite kvarts framdelsvändningar, undan höger går det ganska bra, undan vänster är hon mer ovillig, men hon vill ju gärna sätta vänster bak lite utanför kroppen, så klart hon inte vill flytta bakdelen åt höger då! Men fick iallafall till en där hon åtminstone gick undan för skänkeln. Sen red vi lite galopp, fattning på volt som inte gick bra alls, hon lyssnade väldigt dåligt, detta måste jag verkligen träna på mera! Men väl i galopp var hon fin, samlade lite på volten och galloperade på på långsidorna. Höger kändes väldigt fin och rund, vänster lite mera kantig och lång häst. Men överlag var hon väldigt fin igår, bra i munnen, stadig i formen i trav men lätt i handen och lyssnade bra (förutom galoppfattningarna då). Idag ska jag bara ut och borsta och putsa grejorna inför imorrn. Tänkte även tvätta svansen och fläta den, eftersom hon gör lerinpackning på den annars.. Kan vara kul om den är någorlunda ren när man kommer ut imorrn!

På måndag sen ska jag rida för Roggan med Zauron, så ska inte rida honom nåt mer innan dess, ska bli kul!

Kommentarer
Postat av: Maria

Sv: Japp, den övningen är också skit bra, den brukar jag göra i alla gångarter :) Toppen!

2011-04-06 @ 13:17:32
URL: http://dressyrsnack.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0