Gårdagens träning

Gick superbra!! Roggan är verkligen helt fantastisk. Jag har till och med fått en fast plats där nu, så i vår ska det bli varannan vecka, så kan jag varva med Zauron och Kiri, blir perfekt! Zauron kändes jättefin, blev loss och fin på slutet. Det är Rogers specialitet, att få hästarna igenom i kroppen och jobba rätt under sig med bakbenen. Sen blir allt annat så lätt. Fick rida öppna, diagonal sluta och det är inga som helst problem. Måste passa travtakten ibland bara, speciellt i mindre volter blir han lite hastig. Fick prova några byten också, och först strulade det lite, men det är jag som ställer till det, måste göra mindre, ge mindr e hjälp och egentligen bara tänka byte så byter han perfekt. Men det kommer nog när vi får träna lite på det. Annars gick allting verkligen bra, Zauron är en toppenhäst! Alltid positiv och vill göra rätt hela tiden.

Kiri fick vila igår och hon får nog påbörja sin vintervila nu. Kanske ska rida henne nån dag mer, om jag får lite sällskap och komma ut. Annars får hon stå nu och bara promeneras lite vid hand emellanåt. Hon såg riktigt trött ut igår, stod och gäspade på gången. Hon har dessutom varit lite tjurig till och från nu ett par veckor, så jag tror hon behöver vila och växa ifatt sig själv. Hon lossar också tänder, vilket säkert gör sitt till. Ska prata med Görel och passa på att dra en vargtand som hon har nu under vilan också.

Nästa gång för Roger blir måndagen efter nyår, och sen blir det varannan vecka efter det. Längtar tills dess!

Kommentarer
Postat av: Troynatasha

Great idea make it site. Thank you.

2011-09-02 @ 10:27:41
URL: http://troynatasha.bloghandler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback