Lite rastning

Eftersom ridbanan är helt ok nu (dvs tillpackad snö och inte isig) bestämde jag mig för att låta Legolas jobba lite på töm idag. Han var pigg, men inte överpigg och busade lite grann men han är ju inte så snabb när han gör det så det var ingen fara. Han stoppar upp och kör ner huvudet eller så studsar han iväg lite. Han var duktig iallafall trots att underlaget inte var hundra. Verkligen hopplöst nu hemma, längtar efter vår och snöfritt så man kan rida mera ute och inte behöva åka till ridhus för att göra nåt vettigt! I höger varv såg han något mer obalanserad ut, antar att det är det som jag känner i ridningen ibland. Han har inte riktigt samma takt utan blir lite snabb och galoppen blir mer markbunden än i vänster. Och så vill han gärna tränga lite inåt. Det blir bra när man stöttar upp honom på yttertömmen och det är ju lika i ridningen. När man hjälper honom med yttertygel och inner skänkel så känns han bra. Hoppas att obalansen hänger ihop med lite oliksidighet och kanske växtfas och att det inte är något annat som spökar. Han är hur fin som helst i benen, alltid torr och kall samt att han är checkad i muskulaturen också så det borde inte vara nåt fel på honom. Men man blir ju lite nojig när det gick som det gick med förra hästen...

Imorgon ska jag ta sällskap med Zauron och Molle till Åby och rida lite uppsuttet! Ska bli roligt, det var ju ett tag sen nu, spännande och se om det känns nån skillnad efter minivilan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0