Gårdagen

Red ut en sväng i det fina vädret, även om solen var på väg ner så var det ganska skönt ute. Vi galopperade ett par vändor på traktorvägen, Lego var pigg men höll sig på mattan! Han verkade tycka det var kul att få sträcka ut lite och jag kunde reglera tempo och gångart som jag ville. Däremot ville han mest fatta vänster idag, senast var det ju höger så jag antar att han är relativt liksidig iallafall. ;) Så bra att träna galoppen ute för man får ju alltid lite extra energi och då kan jag sätta tillbaka i kortare galopp och han håller ihop och sätter under sig utan stöd från mig som annars behövs mer på banan för att han ska orka. Vi skrittade av cirka 20 minuter tillsammans med Linn och Fancy som kom förbi lagom till vi hade galopperat klart. Så himla kul att han är avspänd och snäll fastän vi är ute, det ger oss ju mer träningsvariation som jag tycker är så viktigt! När banan har tinat ska vi börja hoppa lite mer regelbundet och tömköra också, så då blir det verkligen maximal variation för honom. 
 
Nu blir det tyst på bloggen ett par dagar, jag ska åka upp till Dalarna. Kommer hem till söndag då det är träning för Maritha med Zauron!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0