Dagens ridning

Alla tre fick gå idag också. Man får ju passa på på helgerna när man har gott om tid och så var det ju dessutom riktigt skönt väder ute!
 
Zauron fick gå ett kortare pass ute. Som vanligt var han hur taggad som helst och han gjorde passage hur lätt som helst, jag hade varken sporrar eller spö. Han blir jättekänslig när han ligger på lite och går för så lätta hjälper, så roligt att rida då =) Han fick iallafall göra några vändor på traktorvägen, gjorde lite serier för att sysselsätta honom men han fick också galoppera på lite mer i rund form och lätt sits. 
 
Legolas och Caligo fick åka till Åby i varsin transport. Legolas fick gå först, han kändes lite matt idag men vi gjorde lite fattningar efter hörnet som funkade ok samt lite travdelar från LC:1 som funkade fint. Dock tycker jag inte att jag sitter bra i min sadel längre. Den är väldigt annorlunda mot Zaurons Amerigo, inte alls lika mycket stöd framtill och jag sitter inte lika stilla med benen märker jag, har svårt att komma ner i sadeln och bli stilla i sitsen. Har ju inte suttit ner så mycket på Lego så har inte tänkt på det förut. Vi får se hur det känns på tisdag när jag måste sitta ett helt program...! Skulle hemskt gärna vilja ha en Amerigo till honom också, kanske ska börja kolla efter en begagnad och se om man kan hitta nåt som passar.
 
Caligo var lite spänd idag, det stod lite bommar och stöd framme i ridhuset. Fick ta hjälp av ett spö på bogen för att få till galoppfattningarna. I traven var han fin på slutet, bra schwung och form! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag gillar min Amerigo!
Sadelmagasinet brukar ha en hel del Amerigosadlar som man får låna hem och prova under några dagar.

Svar: Ja, jag kollade lite på deras hemsida faktiskt!
Emma

2013-03-24 @ 21:22:00
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0