Caligos första "träning"

Idag fick lillen åka till Åby och visa upp sig för första gången för Maritha. Han skötte sig såklart jättebra och hon tyckte han såg jättetrevlig och fin ut. Vi ska jobba vidare på lite tempoväxlingar samt galoppfattningar som inte sitter sådär jättebra. Blir mest slängtrav in i galopp men det får vi öva vidare på nu fram till treårstestet. Tog ett spö till hjälp på bogen som hjälpte ganska bra att få honom förstå galopphjälpen bättre. Får även tänka på att hinna bryta av före honom när jag känner att han inte riktigt orkar så att jag hela tiden bestämmer tempot! Han tycker det är lite jobbigt när vi måste orka hålla galoppen genom kortsidan. Vi provade även en sadel till honom på slutet som en kompis till Molle hade med sig. En röösli, ganska skön men tyvärr gled den fram så den funkade inte. Vi ska prova min sadel på honom också, den är kanske för smal men den ser ut att ligga bra när man lägger på den. Han är ju bredare över ryggen än Lego så det är ju tänkbart att den inte heller kommer funka. Just nu har vi en "inridningssadel", en lätt syntetsadel som dock inte har så mycket stöd så jag känner att det vore skönt med en riktig sadel nu när vi faktiskt börjar rida lite mer på riktigt. Vi får se hur vi löser det här! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0