Ingen aha-upplevelse

Red med det dynamic-bettet idag och det var verkligen ingen aha-upplevelse. Legolas verkade tycka det var konstigt med ett nytt bett och han blev väldigt stum och halva passet gick han inte ett steg på tygeln. På slutet kunde jag ändå få ihop honom men det var ändå inte som han brukar kännas. Får väl ge det ett par pass till då det kan bero på hans ovana att byta bett också men första intrycket var inte att det var nån revolutionerande skillnad iallafall. Sen tror jag det andra bettet kommer vara för litet, eggutformingen gör att bettytan blir mindre och det är inte nåt de har räknat med när de måttat bettet. Tänkte inte att titta på det när jag var på Liqusini men tror han skulle behöva 12,5 på det för att det ska passa. Nåja, jag provar iallafall dynamic-bettet några gånger till så får vi se vad utlåtandet blir.

Kommentarer
Postat av: Sofie

http://www.horze.se/Sprenger-Eggbett%2C-rostfritt-st%C3%A5l/13407,sv_SE,pd.html

Det här funkar super på Harry!
Beror ju på lite vad du har för "problem" som du vill komma till rätt med? H har inte gillat tunnare eller smalare bett. Men det här tar han verkligen stöd på och blir stadig. På andra bett har jag tyckt att han knäpper av i nacken och springer. Men inte på det här. Bra pris också!

Svar: Ok! Jag har egentligen inget problem, tycker han har funkat ganska bra på det jag har. Det var mer att jag ville prova om det var någon skillnad med Sprenger eftersom man har hört så mycket bra om de betten!
Emma

2013-02-01 @ 14:26:26
URL: http://sofieanderssondressyr.wordpress.com
Postat av: Jenny

Jag tycker att du fortfarande kan prova mitt "unghästbett", ett sprenger WH ultra soft. Jag har två stycken, så du kan låna så mycket du vill.

Svar: Provar gärna ditt bett :)
Emma

2013-02-01 @ 18:52:32
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0