Hamnade ivägen...

Så nu är jag lagom snygg med svullen läpp. :(

Skulle prova att tömköra Legolas ute på banan ikväll. Eftersom det töat en del nu och banan är snötäckt blev det till att brodda om och sätta dit polarpadsen i fram. Det gick dock inte helt smärtfritt för min egen del. Man är ju tvungen att skruva ur och broddarna i fram för att få dit sulan emellan och en av broddarna satt lite fast så där stod jag med huvudet böjt över Legolas hov och försökte få loss brodden. Rätt var det var så ryckte han till lite i hoven och träffar mig på ena sidan ovanför läppen. Det gjorde inte så himla ont men lite blodsmak i munnen blev det. Han måste dock ha träffat med enbart skon för att det gick inte hål på utsidan utan jag fick sår på insidan antagligen av min egna tand som trycktes mot. Lite svullen nu så är inte så snygg, hoppas det lägger sig lite tills imorgon. Tycker det var mitt eget fel, man ska inte stå som jag gjorde och jag vet dessutom att han kan vara lite ryckig ibland i vänster fram. Nåja, det kunde ha gått värre och jag ska väl läka ihop så småningom. :)

Tömkörningen gick iallafall bra, vi höll oss till trav och skritt och körde lite övergångar däremellan eftersom underlaget inte var helt att lita på. Han var lite spänd i början men sen slappnade han av och var fin i formen och lätt i tömmen. På onsdag tänkte vi åka med Molle och Zauron till Åby och rider lite i ridhuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0