Friskt ute idag!

Kom passande nog ungefär samtidigt som Lina till stallet idag så jag fick sällskap ut. Hade tänkt åka till Åby men eftersom det var så kallt så gör jag det imorgon istället och red ut idag! Vi red upp mot stonas sommarhage där vi kunde båda trava och galoppera. Legolas först i täten och han var hur snäll som helst. Tyckte det var skoj och sköt lite rygg nån gång men det är bara att ta upp huvudet och rida på framåt så slutar han. Han är så duktig, en exemplarisk fyraåring! Hvide var lite mer taggad och låg på bakom men det brydde han sig inte så mycket om. Lite kallt om kinderna men i ridthermobyxor, dunjacka, mössa under hjälmen, skidstrumpor och tjocka ridhandskar klarar man sig rätt bra. Lina var lite mer frussen men hon hade inga thermobyxor. Tycker det är hur skönt som helst när man rider ute, i ridhuset är det ju klumpiga och det blir varmt men när man är ute är de oslagbara. Man slipper bli iskall om låren vilket jag alltid blir i ridbyxor även om jag har långkalsonger under.

Ser ut att bli träning imorgon, ska bli lite mildare. Så siktar vi på att åka till Åby med Lego också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0