Första träningen för i år.

För Legolas del iallafall. Själv var jag ju iväg i söndags med Zauron. Trodde han skulle vara riktigt laddad idag men han var så lugn så. Vi jobbade med galoppen på volt vilket tog mycket energi och ork så det blev flera skrittpauser. Fattningarna funkade sisådär, men jag har ju inte heller tidigare gjort dem på volt utan lagt de i ur hörn så det är klart att det var lite mer avancerat. Men han var fin i traven idag, stundtals kommer det där sista lilla runda i formen och då blir traven ännu bättre. Jag ska tänka på att ta honom lite på yttertygeln emellanåt när han blir lite lång och inte riktigt kommer ihop. Behövs så lite och sen är han på plats igen. Så ska vi fortsätta jobba mycket övergångar. Maritha tyckte iallafall att det är stor skillnad på galoppen nu mot före jul och det tycker jag också även om det är långt kvar till nåt att visa upp. Han blir lång och lite låg i fram som det är nu men det handlar mycket om att han ska orka bära upp sig mera. Tyckte han jobbade på bra idag och stundtals glänste han till och känslan uppepå blev väldigt bra. Jag kollade på filmer från när jag provred idag och det har verkligen hänt en hel del sen dess! Man glömmer liksom bort och tror att det inte händer så mycket, nyttigt att få lite filmat emellanåt så man själv kan jämföra och faktiskt se utvecklingen svart på vitt! 
 
Molle filmade oss lite idag innan hon hämtade Zauron så varsågoda :) 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline

Han är superfin Emma! Jag bara älskar hans galopp!

Svar: Tack :D Ska bli spännande och se hur den är om ett år eller så när han orkar bära upp sig lite mer!
Emma

2013-01-24 @ 09:07:10
URL: http://carolinelindh.wordpress.com
Postat av: Emeli

Åhh va fin hän är! Vad mycket det hänt med han sen vi tittade på den taniga pållen i våras! :) Kul! Läste inlägget från idag och ni får gärna dela med er lite av Legolas lugn ute i skogen till min studsboll till häst! Skulle va skönt :)

2013-01-24 @ 21:55:49
URL: http://www.emelialm-eventing.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0