Bra träning!

Zauron kändes fin idag och vi gjorde ett bra pass! Fick bra stuns i galoppen också. Fick jobba hela tiden med att hålla honom kvick och aktiv för att få mer uttryck i rörelserna. Började passet med att prova på saxen från höger galopp som den ligger i programmet. Första gången blev misslyckad, jag red för snälla slutor och missade linjerna. På´t igen och denna gång blev det mycket bättre. Tredje gången satt det fint. Provade sedan från vänster och där var det svårare men som tur är så är det ju från höger vi ska visa upp. Ska träna vidare på att rida lite brantare slutor så vi får lätt att få plats på linjerna. Gjorde sen lite serier; fyror, treor och tvåor som flöt på helt oproblematiskt. Fick göra om tvåorna en gång då de inte kom mitt över diagonalen men på försök två blev det super!

Jobbade sen lite trav och skolorna som de ligger i Intermediere I, linjerna i sig är inga problem utan här gäller det också att bibehålla traven och få honom aktiv. Avslutade med lite piruettjobb som också gick väldigt bra, kunde ligga och vända och rida ur som jag ville och hade kontroll. Han samlade sig bra och har verkligen blivit mycket starkare sedan i höstas! Fick göra en av varje på diagonalen där jag har lite svårt att centrera direkt från ingången, andra halvan blir bra men början för stor. Men han vänder korrekt och språng för språng så det är väl att öva på att kunna rida in i dem lite bättre! Debut i Intermediere känns faktiskt inte så himla långt bort! Ska försöka vara med på nån programridning så jag kan känna på hela programmet, vore kul om vi kunde starta framåt sena våren. :)

Nu ska jag vila lite hemma och sen ska vi åka med Lego till Åby och tömköra lite, om ridhuset är tomt. Annars får jag väl sitta upp och trimma lite uppsuttet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0