Two done, one to go!

Skriver här lite snabbt på lunchpausen. Har varit med Zauron på träning imorse, gick super! Red igenom Intermediere I som faktiskt inte kändes jättesvårt även om det inte var perfekt. Vänsterpiruetten trasslade lite men vi gjorde om och då blev den bättre. Måste ha stenkoll på ytter bak där innan jag vänder. Annars flöt programmet på bra, väldigt kul var det att rida! Det rasade lite snö från taket också och Zauron blev väldigt skraj men vi utnyttjade det till att träna passage när jag fick lite tryck i honom och det blev hur bra som helst =) Kul att det äntligen har lossnat och han fattar poängen. Nästa söndag rider vi ettan på KM, hoppas vi kan få till det och få en bra ritt i ryggen inför riktig debut framåt våren.

Efter Zauron var det Legolas tur att tömköras så vi åkte till Åby. Han såg inget konstig ut idag, men däremot saknar han lite tryck och jag tror att han är i växtfas. Han är allmänt väldigt lugn och foglig så det känns som om han är lite matt i kroppen. Han får ta det lite lugnt nån vecka eller två framöver så får vi se hur det artar sig. Han såg fin ut på töm iallafall, behövde dock lite drivning från min sida men han var fin i formen och galopperade bra åt båda hållen. Körde lite övergångar mellan skritt-trav och halt-trav som han gjorde bra efter att jag påmint honom om att vara lite kvickare.

Har precis ätit lite lunch och ska ut till stallet igen. Caligo ska ridas på Åby och sen kommer equiterapeuten ut och kollar på Lego och Zauron. Uppdaterar sen om hur det gick :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0