Passagekänsla

Idag hittade vi det! Åtminstone i några steg här och där så glimtade Zauron till och förstod vad vi var ute efter och det kändes som passage! Tidigare har det ju känts som långsam trav men nu kom han verkligen upp och hängde kvar i steget. Han fick massa beröm och verkade riktigt nöjd med sig själv även om han inte riktigt fattade varför. Han gick super hela träningen idag, gjorde bra och fina piruetter där jag hade kontroll på hästen och kunde styra och vända som jag behagade. Tränade lite på galoppsaxen som också gick bra, där måste jag se till att komma över till höger själv inför sista slutan men annars var det inga problem. Serierna flöt på fint och kändes plättlätt och jag kunde rida i serien, till och med i tvåorna kunde jag sätta tillbaka lite och känna att han var med mig. Gjorde lite ettor men där kommer problemet med att jag inte kommer över till höger tillbaka så jag lyckades göra två i taget och nån enstaka gång tre, så det måste jag jobba lite på. Molle följde med och filmade nästan hela passet så jag bjuder på det :)
 
Edit: Filmen funkade visst inte för att jag hade lagt på musik så nu får ni hålla till godo med stumfilm =) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vill se! Men d funkar inte..:( kul att han hittt passagen !:))

Svar: Konstigt, det funkar för mig och videon ligger som publik så det borde inte vara några problem...! Här är youtube-länken om det skulle hjälpa: http://www.youtube.com/watch?v=QjatD5ITXTw
Emma

2013-02-03 @ 17:51:17
Postat av: Caroline

Ja han var duktig igår den lille skiten :) Det är kul med dessa unga hästar tycker jag ;)

Svar: Ja, visst är det. De utvecklas så snabbt!
Emma

2013-02-03 @ 19:19:32
URL: http://carolinelindh.wordpress.com
Postat av: Ankie

Duktiga nu är!!!!

Svar: Tack! Äntligen börjar det lossna!
Emma

2013-02-03 @ 22:40:17
URL: http://ankiesen.blogg.se
Postat av: Anna

Ser mycket trevligt ut! :)

Svar: Tack :)
Emma

2013-02-08 @ 14:28:46
URL: http://dressyranna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0