Uteritterna avlöser varann

I brist på ridbar ridbana hemma och då jag inte har haft tid att komma iväg till ridhus går vi hålla till godo med de ställen som går att rida på hemma. Legolas vilade både lördag och söndag eftersom vi var på tävling med Zauron. Vi red samma runda som i fredags. Idag var han lite spänd och tveksam i början även om han gick fram överallt. Tror han hade lite överskottsenergi för när vi skulle trava ville han helst springa ökad trav hela tiden och i galoppen bockade han ordentligt en gång! Tur att matte är ganska sadelfast men lite arg blev jag allt även om det säkert var glädjesprång och inget illa menat. Vill dock inte uppmuntra honom till sånt där, han får gärna vara pigg och ligga på lite men bocka gillar jag inte, jag vill inte trilla av! Han skötte sig efter detta och vi kunde galoppera några vändor till. Skrittade av på vägen och han var ganska taggad fortfarande men höll sig på mattan och jag kunde ha lång tygel iallafall. Om jag får nån med mig ska tänkte jag försöka ta oss till ridhus imorgon och trimma lite mer ordentligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0