Två korta pass på en stor och en liten

Kom ut till stallet på eftermiddagen och det var uppehåll så jag bestämde mig för att hinna rida innan regnet kom tillbaka. Sagt och gjort, spolade av benen på Legobiten och som tur var hade han inte rullat sig så det gick rätt fort att få på sadel och träns. I början var han precis som på töm, lite av och på. Busade faktiskt lite grann, Zauron var på banan samtidigt så jag tror det var därför, har inte ridit så mkt med andra hästar tidigare. Efter några varv i trav så blev han som vanligt så vi körde på med lite volter, snett igenom och sen lite galopp på rakt fram och böjt spår samt lite tempoväxlingar i både trav och galopp. Låter som vi red länge men det var max 20 minuter. Skrittade av och sen var det bara ställa in honom och hoppa upp på nästa som var Caligo. Molle hade redan gjort iordning honom och linat några varv så det var bara sitta upp. Honom red jag nog inte ens 10 minuter, han var inte på hugget idag heller, vet inte om han är hösttrött, mentalt trött eller växttrött för senaste 2 veckorna har han verkligen ändrat sig. Förut var han jättepigg och travade på hur bra som helst men nu blir han trött efter några minuter bara. Nåja, det är ju ingen brådska med honom så vi rider lite korta pass när vi hinner och däremellan så vilar han ju och går bara i hage. Tanken är att fortsätta inridning i oktober så vi kan alla gångarter till november så får han gå på "vinterlov" i cirka 3 månader. Sen är det dags att förbereda för vårens treårstest! 
 
Tråkigt att det kom så mycket regn nu när vi äntligen fått en stubb att rida på. Hoppas det torkar upp lite till helgen så kanske jag kan komma ut och galoppa med båda då. Molle åker till Ullared imorgon så jag kommer ha Zauron tors-sön. Jag hittade långa paddar förresten, fanns på sporren till ett överkomligt pris. Så nu får det faktiskt ta att bli sol och torrt så man får njuta lite av hösten ute på stubbåkern! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0