Toppenhelg!

Ja det måste man väl ändå säga! Och vilken toppenhäst Zauron är! Visst, han kanske inte har de mest bländade gångarterna men han tar igen det på ridbarhet. Nu red jag förvisso hela tre gånger förra veckan inför tävlingarna men i vanliga fall rider jag ju en dag i veckan i snitt och ändå kan vi leverera och slå många av dem som rider sin häst varje dag! Lördagen är jag mest nöjd med, jättefin känsla i ritten, han var med mig och vi hade bra flyt. Nåt snubbel på slutet men annars riktigt nöjd! Och vi kom fyra i klassen och tvåa på DM! Det trodde jag aldrig innan helgen om man tittade på startfältet. Av en domare fick vi 8 på serien och lite annat i galoppen samt 8 på både sits och vägar, superkul med en domare som vågar sätta poäng på det som blir bra men även dra ned på sådant som inte är bra (hade tex 4 på samlade skritten). De andra domarna hade mest 6or och 7or och hamnade några procent lägre totalt. Överlag var det ganska ojämn bedömning på många ekipage i klassen så det är verkligen bra med tre domare..! Synd att det kostar att ha det annars tycker jag det borde vara så jämt.

På söndagen red vi trea från slutet i StGeorge, han kändes fin även här och hade ganska bra tryck som jag lyckades behålla hela ritten. Travprogrammet flöt på bra. Kom runt väldigt bra i högerpiruett och vänster blev sämre men den fick ändå 5,5 så det är jag nöjd med med tanke på hur det kändes i veckan. Och klantig som jag är slappnade jag av lite efter fyrorna som var super och lyckades räkna fel på andra bytet i treorna. Fick även en felridning då jag tydligen red MsvA i skritten. Fokuset var nog inte riktigt på topp igår.. Men vi fick 62,1 % så jag är jättenöjd med poängen och känslan, domaren tyckte traven var lite hastig och fick därför mest 6,5 där, men det är ju svårt att få tryck och ändå behålla samling på honom ännu i traven. Nästa år då jäklar ska vi upp på lite högre poäng, i vinter är det styrketräning på schemat så vi får lite mera tryck i honom och bättre piruetter!

Nästa söndag är det andra omgången i div 1, så nu får vi programmera tillbaka till msvB igen. Idag ska Zauron vila men jag tänkte prova att rida Legolas igen, hans sår ser mycket bättre ut nu, nu är det ganska ytligt men fortfarande ganska stort. Får se om han känner av det eller ej. Ska väl även försöka hinna med Caligo nåt i veckan också.

Slutligen, stort grattis till Ankie som blev distriktsmästare och Lollo som vann stora meetingrundan i helgen! Och dessutom har Reneé kvalat sin fina häst till Flyinge, grattis! Vår klubb är verkligen på G! UDS tog dessutom många placeringar i alla klasser i helgen, inklusive alla medaljer i seniorDM. Hela meetinget var mycket välordnat med jättefina priser, så nu kan man inte göra annat än att börja längta till nästa års kräftdressyr :)

Kommentarer
Postat av: Renée

Vad roligt! Stort grattis till medaljen! :)

Svar: Tack så mycket =)
Emma

2012-09-11 @ 07:27:02
URL: http://bambisens.blogg.se
Postat av: Ankie

Stort grattis Emma!!! Ni är så himla duktiga! Nästa år rider vi Lag-SM tillsammans när vi är starkare och orkar hela vägen ;)! Kramen

Svar: Tack så mycket Ankie! Jaa, nästa år blir det lag-SM med våra fina hästar!!! :D
Emma

2012-09-11 @ 08:02:00
URL: http://ankiesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0