tävling imorgon!

Och Zauron verkar laddad! Han var superpigg imorse och bockade iväg när han släpptes och gick jättebra på tömkörningen senare på eftermiddagen. Det blev lite struligt ett tag med starttiderna inför imorgon efter att jag fått veta att en av våra lagdeltagare inte fick rida pga av att hon startat Lag-SM. Gick direkt in och kollade reglerna för div 1 och där står ingen sån regel... Blev irriterad så satte igång lite folk som tog tag i det där så nu får hon rida iallafall. Det konstiga är att distriktet själva sagt att hon inte fick rida. Bra att de har koll på sina egna regler. Sen kan jag iofs tycka att det inte var en konstig regel på nåt sätt, men om det inte finns skrivet så är det inte en regel. Men det är kanske bra om det skrivs ned till nästa år iallafall. Lag-SM måste ju ändå räknas som en division över div 1 och såna regler finns ju i de andra serierna.

Hur som, jag startar nu 12.35 imorgon. Molle jobbar natt så hon kommer inte vara alltför pigg imorgon. Vi tänkte lasta 11.15 och ha honom påklädd och klar så kan hon sova så länge som möjligt. Jag gör iordning och fixar honom själv så är det bara att lasta och åka sen.

Legolas fick en promenad idag och lite borstning och den vanliga sårrengöringen. Han var lite tjock i höger bak där han fått ett nytt litet sår, dock inte nån fara men han är nog fumlig med benen allt. Har tagit bilder på det andra såret men jag tänkte inte lägga ut dem här, om ni inte hemskt gärna vill se? Det är ju inte så äckligt längre men kanske inte det man önskar se när man tittat in på bloggen :P Det har blivit lite svallkött på ena sidan också. Tänkte skicka bilderna till min veterinär och se om vad hon har för åsikt om det och såret i övrigt.

Fick förresten lite bilder från Falun av Pärs mamma idag som hon fotade när vi var där. Några var fina, så det kanske kommer ut en liten bildbomb därifrån framöver!

Önska oss lycka till imorgon!

Kommentarer
Postat av: fiaFosfors

Lycka till! :)

Svar: Tack, det gick bra men ibland blir man inte klok på bedömningssporter. :P
Emma

2012-09-15 @ 23:22:12
Postat av: fia

Haha iPhone stavar som den vill :)

2012-09-15 @ 23:23:26
URL: http://Filenochfighter.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hoppas det gått bra idag!

Jag är ju lite knasig, så jag kikar gärna på sårbilder. Dutta lite lotagen på sårkanterna för att etsa bort det fula och bilda nytt kanske?

Svar: Ja precis, det var det jag tänkte kanske få utskrivet av vet. Men idag såg det faktiskt bättre ut så det kanske ger sig själv. Bilder kommer =)
Emma

2012-09-16 @ 14:32:05
URL: http://blogg.jempa.se/
Postat av: Jenny

Hoppas det gått bra idag!

Jag är ju lite knasig, så jag kikar gärna på sårbilder. Dutta lite lotagen på sårkanterna för att etsa bort det fula och bilda nytt kanske?

2012-09-16 @ 14:32:05
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0