Hösten är här

Definitivt. Fy 17 va kallt det var igår. Ännu en gång funderade jag på varför jag bor i Sverige. Visst, det finns mycket som är bra med Sverige men jag är en fryslort som fryser i 9 månader av 12 och det är faktiskt inte så kul. För att inte tala om mörkret. Skulle behöva gå i ljusterapi under vintermånaderna för jag blir så trött, så trött och orkar ingenting utöver skola och stall. Man börjar inte tina upp förrän i maj...! Gnäll, gnäll jag vet, men det här är ju min blogg och här får jag gnälla hur mycket jag vill! ;)

Skulle tömköra Lego igår men han såg inte riktigt ren ut. Inte direkt halt men det var nåt som störde ögat och det beror förmodligen på såret. Så vi gick in igen, ska skritta ut med Karin idag så får han ju vila i helgen så kanske han funkar att rida på måndag.

Zauron red jag upp till trädan med och jobbade lite rörelser där. Först blev det mycket lösgörande, volter och flytta bogarna osv för jag tyckte inte han var helt loss. Hade träns också så då känns det ju ännu tydligare. Red lite serier, 4ot, 3or och 2or och två enstaka 1or innan jag schabblade och inte lyckades göra fler än 2 i varje, jag är för långsam! Red också lite slutor och lite piruettjobb där höger funkade direkt och vänster fick jag göra om ett par gånger och vända nåt steg. räta ut och vända igen. Problemet är att han inte vänder med och högerbogen petar ut och rumpan kommer innanför, eller att han kastar sig runt. Får se vilket scenario som blir på söndag eller om jag faktiskt lyckas ta mig runt utan varken eller...

Inser att jag borde byta ut min design här så Legolas och kanske Caligo också får vara med. Ska försöka fota lite nån dag , fast Caligo får jag nog vänta med tills han kommer in från betet, han har nämligen typ en halvmeter hår i öronen och lite här och där. Bra skydd mot insekter iallafall! Han kommer friseras när han kommer tillbaka till den vanliga lösdriften.

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag håller med, kallt som faen! Tid för långkalsonger flyttas fram varje år. Detta år blev det premiär redan i augusti:(

Grattis till fin ritt idag!:D

Svar: Fy fan alltså, inte ok! Men idag var det faktiskt riktigt varmt om man jämför med helgen!
Emma

2012-09-08 @ 19:19:57
URL: http://frokenrick.blogg.se
Postat av: Jenny

Jag får väl komma och ta lite fräscha utebilder på dig och hästarna någon dag!

Svar: Jaa det tycker jag!! :D
Emma

2012-09-09 @ 12:58:35
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0