Duktiga

När jag kom till stallet igår började det självklart regna enligt min tidigare prognos. Borstade av båda hästarna och väntade ut det lite och sen blev det faktiskt uppehåll och jag tog ut Zauron. Han kändes ganska fin men jag kände mig okoordinerad. Tänk vad en vecka utan ridning gör med dig! Hoppas jag hinner få upp känslan och timingen tills helgen, men det ordnar sig nog! Han kändes iallafall fin i traven igår, lätt att reglera och kvick. Lite svårare i galoppen dock lätt att samla upp till piruettgalopp. När jag försökte mig på en vänding blev det dock pannkaka! Har inte ridit tävlingspiruetter på några veckor nu... Jag gjorde inga fler utan tänkte ta hjälp av Maritha idag istället så det inte blir nåt knas.

Tog sen ut Legolas som var pigg och spänd. Sprang med huvudet rakt upp och skyggade för min jacka som jag hängde på staketet och for iväg en gång när han hörde nåt ljud. Vi skrittade en stund och tränade på vår fyrkant med att vända och sen lugnade han ner sig. Efter det blev det galopp i båda varv och efter det var han jättefin. Sökte sig själv i form och jag kunde bara sitta och åka med :) Såret ser ut ungefär som igår, spolade rent med vatten och sedan natriumkloridlösning. Han verkar fortfarande vara ganska obekymrad av det, inte halt och inte så ont eftersom jag får spola rakt in i det men det ser fortfarande otäckt ut. Kanske ska fota en bild så får ni se, varning för känsliga läsare. Åkte en sväng till apoteket och införskaffade lite vetflex och gasbinda ifall han nu lyckas göra sig illa fler gånger.

Slutligen var jag upp till Caligo och gav honom sitt krafftfoder. Han mumsade glatt i sig det. Han går med stona nu eftersom de är de enda som är kvar på bete och Charline håller honom kort och han har fått ett rejält bett på rumpan. Men han verkar klok nog att försöka hålla sig undan surtanten. Vi hann ju sitta på honom tre gånger innan jag åkte och travade på lina så under nästa vecka kommer nog inridningen fortsätta :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0