Bra service

Idag kom mina efterlängtade täcken från Strömsbergs Gård! Och jag fick ett par ridstrumpor i present eftersom det blev lite strul med leveransen! Snacka om att de har bra service och är måna om sina kunder! Kommer definitivt handla därifrån igen. Täckena passade Legolas som handen i handsken, bara halsarna som är något stora men han är ju inte så fyllig där ännu.

Han var dock tyvärr inte riktigt ren idag vid tömkörningen. Det är förmodligen såret som spökar lite. Han får vila tills vidare eller bara skrittas så hoppas vi det läker snabbt och bra så vi kan komma igång sen. Man ser att han är obekväm och är ovillig att gå fram nu så det är väl bara vänta tills såret har läkt ordentligt.

Caligo har vi ridit idag och det gick super. Idag har vi ridit runt fyrkanten själv i trav och kunde rida snett igenom och göra avsaktningar och igångsättningar alldeles själva!

Zauron har fått behandling och massage idag så det blev inget pass för honom. Han har några områden där han är lite stel i musklerna men det blev mycket bättre efter behandlingen. Inte så konstigt om de får lite känningar ibland men det är bra att kunna åtgärda dem innan det blir nåt allvarligare. Han ska tömköras imorgon och sen blir det tävling på söndag!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Strömsbergs Gård är suveräna!
Jag hade lite jox med ett tunnt stalltäcke, innerfodret sprack i ryggsömmen efter bara en veckas användning. Jag mailade bilder på skadan och så skulle de vidarebefordra dem till Horseware på Irland. Dock sölade HW så Strömsbergs valde att själva ersätta mig med ett helt nytt täcke utan att blanda in tillverkaren. Sådant är verkligen schysst och gör ju att man återkommer som kund.

Svar: Ja eller hur! Fler hästbutiker borde ta efter....!
Emma

2012-09-14 @ 21:13:08
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0