Vildhäst

Bestämde mig för att Legolas skulle tömköras idag och eftersom Molle kunde så fick det bli så. Det var ju ca en vecka sen senast och ska försöka hålla igång så det blir en gång i veckan. Och tur var det, för idag hade jag en vildhäst! Skrittade fram ute för hand och märkte att han var ganska alert men han var ändå snäll och gick bredvid mig som en hund. När vi sen kom in på banan och kopplade på tömmarna var det som att trycka på en knapp. Han visade upp hela registret av cirkuskonster varv på varv. Buse! Trodde nästan det var nåt fel på honom för han verkade irriterad också och sparkade bakut ett flertal gånger. Kan ha varit gjorden för den är inte elastisk och han är van vid en elastisk gjord på sadeln. Jag var iallafall glad att jag stod på sidan och inte satt på kan jag säga. Nu hade han säkert inte hållit på likadant om jag suttit på honom men ändå. Hur som helst, han körde på ganska många varv innan han lugnade sig. Idag var det då inget fel på energin iallafall. På slutet galopperade och travade han riktigt fint och sen var han trött och näsborrarna var stora som tennisbollar. Fick skritta av en bra stund för hand så han kunde andas normalt igen. Imorgon ska vi nog gå en längre promenad så han inte vilar helt. Vill inte att han är lika galen på onsdag när vi ska rida på Åby. Dags att byta till säkerhetsstigbyglar också, kan nog sitta löst vilken dag som helst om han fortsätter i den här stilen. Det är spännande att rida unghäst, man vet aldrig riktigt vad man ska förvänta sig när man sitter upp.

Har också tråkiga nyheter. Legolas uppfödare som köpte Kiri ringde nyss och berättade att hon kastat sitt föl så hon är inte dräktig längre. Jättetrist då det säkert hade blivit en superfin fölis. Om ni vet nån som vill köpa ett fint avelssto så hör av er, hon är nämligen tveksam till att ha henne kvar eftersom det kommer dröja nästan 2 år innan det kan bli nån ny fölis.

Kommentarer
Postat av: Ankie

Vad trist med Kiri!!! Hade varit kul å se en liten fölis nästa år...

Svar: Jaa... Det vill sig ingenting med den hästen...
Emma

2012-10-03 @ 20:45:31
URL: http://ankiesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0