Tränat passage!

Eller ja, vi ska egentligen inte kallat det för passage för det är ingen passage i nuläget men vi försöker jobba oss dit. Satte fokus på traven idag och växlade mellan vanlig trav, tramp och den korta men långsamma traven som vi hoppas blir passage en vacker dag. Det går bättre och bättre, nu kan vi trava "långsamt" men aktivt men det saknar lite häng, men jag tyckte ändå idag att vissa steg fanns det nåt som började likna lite häng i luften. Han har ju väldigt lätt för att trampa men det där med att trava och hänga i luften finns inte riktigt inbyggt i honom. Nåja, vi övar vidare, en vacker dag kanske han kommer på vad vi menar och då kommer han nog kunna det, för det är så han funkar med det mesta. Bara han vet vad han ska göra så försöker han så gott han kan. Han kan bli väldigt stressad om han inte förstår och försöker då på alla möjliga sätt sätta benen rätt. Så vi tar det lugnt och sakta, lite i taget :) Avslutade passet med lite bytesserier och idag var han faktiskt lite loj för skänkeln och bytte inte alltid när jag ville. Fick gå på honom några gånger och då blev det bättre. Gjorde 7st tvåor klockrent och två stycken i varje ett par gånger.

Legobiten var nog lite trött idag. När jag hade ridit klart med Zauron stod han och sov i boxen med rumpan mot dörren och flyttade inte ens på sig när jag gick fram. Skönt för honom med en vilodag tror jag, det förtjänar han efter gårdagen!

Just det, tittade på flera fyraåringar idag via webb-tv från Flyinge. Alla var väldigt fina och välridna. Tänk om Legoliten kan gå så fint nästa år! Det var tre stycken Don Primero som gick till final ;)

Kommentarer
Postat av: Ankie

Ja nästa år vill vi se fler kändisar häruppifrån där nere!!!!!

2012-10-05 @ 10:52:21
URL: http://ankiesen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0