Skutteliskutt

Såklart regnade det när jag precis skulle ta mig ur stallet med Legobiten men slängde på mig en regnjacka och det fick gå ändå. Molle släpade fram lite bommar och hinder (!) till oss. Och han var så duktig. En ensam bom klippte han fint i både trav och galopp och kom faktiskt rätt över den i galopp redan från första gången. Sen styrde vi över minikryss i trav vilket han också klarade galant! Tvekade lite men jag höll om med benen och styrde rakt på så hoppade han bara som om ingenting. Hade två "hinder" på en åtta så jag kunde styra runt ett par gånger och bara skutta över. Sen höjde Molle lite och satte upp det till ett räcke istället som kanske var 40cm. Men det var inga problem för den numera hoppkunnige Legolas som återigen skuttade över. Han verkade tycka att det här med hoppning var riktigt skoj! Vi avslutade med nåt språng med anridning i galopp och även det funkade fint. Lite trött Legohäst fick skrittas av uppsuttet runt gården vilket var väldigt läskigt och ny energi infann sig. Ja, det är ingen modig häst jag har men vanliga hinder har han iallafall inga problem med :) Även matte tyckte faktiskt att det var riktigt kul så nu ska vi nog försöka skutta lite då och då så kanske (ja, kanske!) man kan våga sig ut på nån pay and jump i vår.

Caligo fick också rastas och han skötte sig som vanligt utmärkt. Galoppen var lite lugnare idag och han fick lite rundare och jämnare språng och jag kunde dessutom svänga lite bättre. Det tar sig! Vi hinner nog inte med så många gånger till nu, från november kommer han gå på vintervila och förhoppningsvis växa till sig lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0