Kyligt!

Usch nu börjar det närma sig vinter. Imorse var det frost! Det är ungefär nu jag börjar längta efter ett ridhus! Men jag ska stå ut, åtminstone en vinter, så får vi se om jag vill flytta till nästa år. Då kommer ju också behovet av ett ridhus att åka då Legoliten närmar sig femårsåldern och kan börjas rida lite mera.

Han fick springa på töm idag med Molle. Ville ju egentligen rida ut men hittade inget sällskap så det fick bli tömkörning istället. Han skötte sig bra men passade såklart på att busa litegrann. Högergaloppen var riktigt fin och bärig idag. Vänster var lite jobbigare men han började nog bli lite trött då också.

Red sen Zauron på banan. Jag har varit förkyld hela veckan så det blev ett ganska kort pass med lite tempoväxlingar och lite lägre, rundare form. Vi ska rida för Marita på söndag så ville rida en gång innan eftersom jag inte ridit nåt denna vecka. Molle hjälpte till på slutet från marken och vi tränade på vår låtsaspassage. Han var duktig och försöker verkligen. Hoppas att vi under vintern kan hitta passagen så kan han snart alla GP-rörelser. Hur coolt är inte det?! Trampa kan han redan göra på stället och bytena i varje sätter han om ryttaren hinner med. Han är verkligen en sån super läromästare för mig!!! Även om han inte har gångarterna så har han ridbarheten och viljan att göra rätt vilket är nog så viktiga egenskaper för en dressyrhäst!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Vad roligt att du hittat så många knappar på Zauron!:))kram

Svar: Jaa jättekul =)
Emma

2012-10-13 @ 15:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0