Hoppryttare?

Idag har jag pryat som hoppryttare på Zauron. Det var faktiskt kul! Sen att man sitter på en häst med riktigt stor kapacitet gör ju inte saken sämre. Vi hoppade runt på en åtta med två rättuppstående och på slutet seglade vi nog över 80 cm :) Han hoppas ju så sjukt stort, genom kroppen och med ryggen så det gäller att hålla balansen själv. Men han är väldigt lätt ändå, man behöver bara hålla om och stämma av tempot så fixar han resten. Några gånger kom vi tokigt men han hoppade av ändå även om piloten inte riktigt hängde med i språnget. Hoppas att vi kan göra detta fler gånger, bra omväxling och eftersom Molle vägrar så får jag väl offra mig. Men det var faktiskt ganska kul att leka hoppryttare.

Caligo fick sig ett sista pass för i år och skötte sig bra. Full fart framåt som vanligt, piggare häst får man leta efter! Ett bra sista pass och nu blir det vila för lillen som förhoppningsvis ska växa till sig under vintern.

Legolas fick gå en promenad. Han har varit dålig i magen från i söndags eftermiddag men idag var det bättre. Tror det kan ha berott på att det var så fruset i söndags och att han pillat i sig fruset gräs i hagen då. Nåt annat konstigt har han inte ätit så vitt jag vet. Men det verkar vara på bättringsvägen och vi laddar för Maritha-träning imorgon, det ska bli skoj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0